Оцінка нерухомості і майна в Україні: порядок проведення, ціна послуг і інше

Експертна оцінка нерухомості Київ, Київська область

Коли потрібна оцінка нерухомості і майна в Україні? Як проводиться дана процедура визначення вартості? Яка ціна таких послуг? Який порядок виконання? Які зміни і нововведення відбулися за останній рік? Про це та інше розповість експерт компанії «Хорив».

Всі ми знаємо, що майже всі процедури юридичного, нотаріального і фінансового оформлення угод щодо нерухомості, автотранспорту, спеціалізованої техніки, обладнання, у тому числі цінних паперів і акцій, потребують наявності звіту про експертну оцінку. Оціночний акт має свою індивідуальну форму: це титульний аркуш, зміст, висновки, опис об’єкту і розрахункова частина, додатки і всі необхідні сертифікати (ліцензії).

Хоча законодавство України не зобов’язує деякі форми приватних підприємців, якими є багато оціночних компаній, мати печатку, але більшість із них нею користується. Тому кожен звіт має бути підписаним, прошитим і скріпленим печаткою, а також пронумерованим.

Як проводиться оцінка нерухомості і майна в Україні? Порядок або процедура проведення

Оцінка нерухомості і майна в Києві, Україні чи іншому місті країни, проводиться в три основних етапи:

  • Етап №1. Замовник передає необхідний список документів виконавцю. До цього списку відносяться: документ на право власності, техпаспорт БТІ, документ від замовника. Якщо замовник довірена особа, то також надається і довіреність.
  • Етап №2. Виконавець приймає документи і приступає до роботи. Звіт готується і погоджується. Перевіряється на наявність помилок, готується до друку.
  • Етап №3. Готовий оціночний акт друкується і передається замовнику.

Відрізняються лише ті роботи, що використовує нотаріус. Там потрібна реєстрація звітів, про яку ми розповімо нижче.

Оцінка нерухомості і майна (житла, комерційної нерухомості, авто) для нотаріуса – нові правила реєстрації звітів

Оцінка нерухомості і майна виконуються для багатьох цілей – це продаж, розподіл майна, пред’явлення в банку чи суді, бухгалтерський і податковий облік, сплата судового збору, нотаріальні операції. Але саме для нотаріуса потрібна реєстрація звітів.

В 2019 році кожен звіт має бути зареєстрований (що стосуються саме нотаріальний дій). Така реєстрація є платною і її проводить експерт оцінювач нерухомості.

Звіту присвоюється свій персональний номер, який можна знайти і від слідкувати в базі. Це було зроблено для того, щоб ніхто не мав можливості занижувати вартість оцінюваного нерухомого і рухомого майна. І відповідно ніхто не міг ухилитися від сплати податків.

Технічний паспорт на квартиру, житловий будинок, приміщення – техпаспорт теж потрібен для операцій із нерухомістю

Техпаспорт на квартиру, житлове чи комерційне приміщення, будівлю чи гараж, теж потрібен для більшості операцій із нерухомістю. Так, це не стосується обладнання і рухомого майна, а також активів і цінних паперів. Це стосується саме нерухомого майна.

Технічний паспорт на квартиру чи інший об’єкт, виконується БТІ, яке може бути приватним чи державним. Виконується даний документ від одного до десяти днів. Термін придатності даного паспорту є необмеженим і не встановлюється. Найчастіше потрібен для операцій в нотаріуса, а саме для укладення договору купівлі-продажу.